Przy zarządzaniu projektami grupowymi oprócz doboru odpowiedniej grupy współpracowników najważniejszą role odgrywa czas i sposób komunikacji współpracowników. Płynny i szybki przepływ informacji daje nam możliwość szybkiego naprawiania odkrytych błędów lub udoskonalania gotowych już projektów. Dzięki łatwej i powszechnej dostępności zawsze aktualnych danych największy potencjał mają narzędzia Web 2.0.

Grupy dyskusyjne google

Czym w ogóle jest grupa dyskusyjna? Grupy dyskusyjne, bezpłatnie udostępniane przez firmę Google, są "czymś" co w internecie bardziej znane jest pod nazwą forum (dyskusyjne). To tak najogólniej, bo choć różnic wielkich nie ma pomiędzy googlowskimi grupami, a zwykłymi forami dyskusyjnymi nie ma to jednak jakieś są. Swoją drogą zastanawiam się dlaczego Google zdecydował się na ów produkt nazwać grupami, a nie jak to sie utarło forami. Nie będę tego tu rozważał bo to nie miejsce i czas na tego typu dywagacje ale coś mi sie wydaje że zrobił tak ze względu na "G";)

Aby założyć grupę dyskusyjną wystarczy wejść na stronę: http://groups.google.pl/ lub po prostu wpisać w wyszukiwarkę (Google) "grupy dyskusyjne" i otworzy sie nam odpowiednia stronka. Trzeba również posiadać konto e-mailowe na http://www.gmail.com/ (informacje na temat konta gmail znajdziesz w innej części tego bloga).

Gdy już strona zostanie otwarta i konto założone klikamy "utwórz grupę" i postępujemy zgodnie z instrukcją. Przed tą czynnością polecam zapoznanie się z samouczkiem. Po utworzeniu grupy mamy do dyspozycji menu główne, a w nim cztery kategorie: dyskusje, członkowie, strony, pliki, menu ustawień grupy oraz informacje o tejże grupie dyskusyjnej.

O dyskusjach chyba nie muszę za dużo mówić, zakłada sie nowy temat i się dyskutuje;) Jeśli chodzi o "strony" to działa to mniej więcej tak, że są to posty zamknięte które można komentować jednie poprzez stworzenie odpowiedniego tematu dyskusji. Pod hasłem pliki kryje się możliwość umieszczenia jakiegoś downloadu do pobrania dla użytkowników grupy. Jest to bardzo wygodny sposób podzielenia sie w miarę sporym plikiem (w granicach rozsądku) z większą ilością osób. Jeśli chodzi o kategorie "członków" to znajdziemy w niej szczegółowe informacje na temat personaliów grupy dyskusyjnej (kto się ostatnio logował, kto zabierał głos i takie inne).

Jeśli chodzi o ustawienia grupy to, jak sama nazwa wskazuje, można tam dostosować grupę dyskusyjną do własnych celów takich jak wygląd, informacje o grupie czy dostępność.

Po co w ogóle zakładać grupę dyskusyjną? Jest parę powodów. Gdy na przykład masz jakieś hobby, coś cię interesuje i chciałbyś się z kimś tym podzielić, porozmawiać z ludźmi którzy mają podobne zainteresowania. Lub gdy chcesz mieć kontakt z większą grupą przyjaciół, współpracowników, kolegów ze szkoły czy ludzi z którymi tworzysz jakiś projekt, a nie macie możliwości być w tym samym czasie online grupa dyskusyjna jest idealnym rozwiązaniem ;)