Przy zarządzaniu projektami grupowymi oprócz doboru odpowiedniej grupy współpracowników najważniejszą role odgrywa czas i sposób komunikacji współpracowników. Płynny i szybki przepływ informacji daje nam możliwość szybkiego naprawiania odkrytych błędów lub udoskonalania gotowych już projektów. Dzięki łatwej i powszechnej dostępności zawsze aktualnych danych największy potencjał mają narzędzia Web 2.0.

Arkusze online

Arkusz kalkulacyjny - dokumenty Google.

Aby móc korzystać z arkusza kalkulacyjnego dokumentów Google trzeba najpierw założyć konto na www.gmail.com, następnie kliknąć na "Dokumenty i Arkusze". W przypadku gdy sie to robi pierwszy raz trzeba przejść przez procedurę aktywacyjną. Po tym otworzy sie nowa strona w przeglądarce http://docs.google.com/. Na tej stracę w zakładce "Nowy" szukamy "Arkusz", klikamy i w nowym oknie powinien sie otworzyć arkusz kalkulacyjny (w przypadku przeglądarki Opera arkusz sie nie otworzy i będzie trzeba dokonać wyboru: Arkusz kalkulacyjny Google albo przeglądarka Opera).

Arkusz Google posiada większość funkcji (tych powszechnie używanych) arkusza Microsoftu. Ponadto jest dokumentem online,a co za tym idzie może być edytowany przez kilka osób równocześnie, można go udostępnić innym posiadaczom gmaila lub opublikować w internecie aby był powszechnie dostępny. W przypadku gdy arkusz jest edytowany w kilka osób jednocześnie istnieje możliwość szybkiej komunikacji poprzez zakładkę "Dyskusja".

Arkusz nadaje sie do tworzenia wszelakich tabel, obliczeń, wykresów ale i do przejrzystego monitorowania pacy zespołu składającego się kilkunastu czy nawet kilkudziesięciu osób. Arkusz nadaje się do skomplikowanych zadań wymagających sporo miejsca oraz dobrej organizacji pracy.